- On The Road – kniha od Jacka Keroaucka jejíž název paroduje titul epizody.
- White Lightning – scéna ve které Bart projíždí kukuřičným polem se podobá scéně z tohoto filmu s Burtem Reynoldsem.
- Ferris Bueller’s Day Off – film o skupině teenagerů, která ukradne auto a vydá se za školu.
- Radar Love – skladba od skupiny “Golden Earring” ze sedmdesátých let, která hraje ve scéně průletu kamery okolo auta.
- Apollo 13 – Lisa použije klasickou větu “Houston, we have a problem.” pouze místo Apolla 13 říká “Homer 13”.
- Batman – scéna, ve které Milhouse a jeho otec sjíždějí po tyčích do nitra továrny na sušenky a hudba z této scény (použitá také v 2F17 (Radioactive Man)) pocházejí z televizní série o Batmanovi.
- Naked Lunch – film Davida Cronenberga podle románu Williama Burroughse, na který se (zřejmě ve falešném očekávání) šli Bart a spol. podívat. Kdo film viděl (nebo alespoň četl knížku) dá jistě Nelsonovi za pravdu… 🙂
- The Bridges of Madison County – Martin navrhuje aby se jeli podívat na “Madisonské mosty”, což je nesnesitelně sentimentální román o milostné aférce mezi fotografem National Geographic a “ženou v domácnosti”, který před pár lety zfilmoval Clint Eastwood, a sám si v něm zahrál hlavní roli po boku Meryl Streepovou, která ze svúj výkon obdržela jubilejní desátou Oscarovou nominaci.
- National Lampoon’s Family Vacation – film s Chevy Chasem, který je parodován ve skvělé scéně kdy vedle našich čtyř hrdinů jede auto s nervózním otcem, kterému Nelson uštědří výstavní záhlavec.
- Moon River – skladba od Henryho Manciniho, známá zejména v podání Franka Sinatry, která získala Oscara za film “Snídaně u Tiffanyho” a kterou tak obdivuje Nelson v podání Andyho Williamse.
- The China Syndrome – scéna ve které Homer rozlévá svojí Buzz Colu (že by v práci nesměl pít Duff?) na T-437.
- Oak Ridge – Lisa má sice pravdu, když říká že Oak Ridge je rodiště atomové bomby, ale jenom částečně. V Oak Ridge byl sice separován uran, ale naproti tomu plutonium se produkovalo v Hanfordu a samozřejmě většina pracovníků sídlila v Los Alamos.
- Branson, MO – Bartův popis města Branson v Missouri jako “…Las Vegas, kdyby ho řídil Ned Flanders.” toto město přesně vystihuje. Zdejší občané si mimo jiné odhlasovali zákaz promítání R-rated filmů (takže “Naked Lunch” by se v Bransonu moc neohřál :-), zákaz vysílání erotických pořadů a všechno ostatní co není “wholesome, family-oriented entertainment.”
- Hillary Clintonová – Martinův miliónový výdělek na investicích do budoucích výnosů (takzvané “futures”) může, ale také nemusí, být narážkou na aférku, která se v době vysílání této epizody rozpoutala kolem první dámy Spojených Států, když vyšlo najevo, že se jí v krátké době podařilo pochybnými investicemi rozmnožit vklad jednoho tisíce dolarů na rovných 100.000… na druhou stranu, co by dneska Bill a Hillary dali za za podobné problémy, že? 🙂
- Marlon Brando – to jaké problémy má (měl) Marlon Brando se svojí váhou (a proč mu tedy Bart měl na jeho ostrov doručit 5.000 Big Maců (v české verzi pouze 500)) nejlépe dokumentuje to, že při natáčení Coppolovy “Apokalypsy” musel být zabírán pouze ve tmě nebo polostínu (a většina záběrů se navíc soustředila pouze na jeho obličej), protože jeho rozměry byly tenkrát, jemně rečeno, hypertrofované… 🙂
- Al Gore – možná je to jenom náhoda, ale Al Gore, jehož mluvící figurku si Martin v Knoxvillu v Tennessee koupil, se narodil právě v tomto státě.
- Kde leží Springfield? – v této epizodě můžeme vyškrtnout Kalifornii, Nevadu, Arizonu, Oregon a Idaho (z Homerovy mapy) a Tennessee, Missouri, Utah a Georgii (navrhované cíle výletu). Také si všimněte, že když Bart volá z Tennessee domů tak se tam stmívá, zatímco ve Springfieldu je jasný den – naproti tomu když volá podruhé, tak Lisa spí, zatímco v Tennessee je odpoledne, což by znamenalo, že Springfield leží v Pacifické časové zóně. Dále: Bart a spol. svoji cestu začali ve státě ve kterém je hodně kukuřičných polí a prérií, což by ukazovalo na středozápad Spojených Států (Kansas, Nebraska, Iowa). Poté na cestě do Missouri pravděpodobně projeli Kentucky, Arkansas nebo Illinois, což by znamenalo, že museli přejet přinejmenším Mississippi a v tom posledním případě i Ohio – ne že by na tom záleželo… 🙂
- Post-scripty – v následujících epizodách se dříve objevily takzvané “post-scripty” tedy scénky nebo dialogy přes závěrečné titulky:
- 7F11 (One Fish, Two Fish, Blowfish, Blue Fish) – poté co se Homer zázračně zotaví z otravy jídlem tak slavnostně přísáhá že od tohoto dne bude “… live life to the fullest.” (“žít naplno”) – následuje záběr na Homera, který leží na gauči, cpe se chipsy a kouká na televizi. Přes tento záběr se tiše (bez obvyklého hudebního motivu) promítají titulky.
- 9F21 (Homer’s Barbershop Quartet) – Homer děkuje všem divákům ve jménu své hudební skupiny “Be Sharps”, a udělá vtípek, kterému se všichni (včetně Barneyho) smějí, a poté co smích utichne řekne Barney tiše “I don’t get it.” (Nechápu to.)
- 3F01 (Home Sweet Home-Diddily-Dum-Doodily) – Homer vyzvídá od Barta a Lisy jaké to bylo když bydleli u Flandersů, a celá OFF se směje Nedovi, který si v garáži schovává staré plechovky od barvy.
- 3F07 (Marge Be Not Proud) – Bart hraje nudnou elektronickou hru “Lee Carvallo’s Putting Challenge”, kterou mu Marge koupila místo krvavé mlátičky Bonestorm.
- 3F15 (A Fish Called Selma) – dva televizní hlasatelé diskutují o novém projektu Troye McClurea, který odmítl účast v McBainovi a připravuje vlastní film.
- 3F17 (Bart on the Road) – Homer a Marge leží v posteli, Marge odpovídá na “nesmyslné” telefonáty a Homer se jí směje.